Известие

Collapse
No announcement yet.

Моторче задна чистачка 156SW

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Моторче задна чистачка 156SW

    Знам че темата е разисквана, прочетох каквото намерих, но не си отговорих на въпроса, затова ще го задам.

    Вчера свалих да почистя моторчето, защото се бях сдобил с дефекта 'ленива задна чистачка' и какво се случи:

    Свалих го, разглобих го, махнах зегерката и шайбата на остта и избих стеблото. Интересното е че излезе до някъде - имаше нещо което го спира да излезе съвсем - май една пластмаска която също играе ролята на уплътнение. Не я вадих, и така ми беше ОК. Почистих и раздвижих остта, гресирах я обилно и сглобих механизма. Като го включих - пъргаво се завъртя, но като стигна до една определена позиция започна нещо да църка в електронния блок - най-вероятно е реленцето.
    Гледах, мъчих, да не би да го сглобявам грешно, но не - то не може да се обърка, така е направено.
    Като стигне пластмасовото колело до момента в който подава контакт между двете крайни пластини и започва да църка - това май е момента когато трябва да обърне посоката, а не се случва.

    Дайте идея какво да го чопля, че не ми се купува втора ръка в незнайно състояние, а моя е в прекрасно здраве, особено след профилактиката вчера.
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

  • #2
    Я дай някоя снимка да видим, щото обикновено посоката се обръща механично, а не електрически, ма точно такова не съм разглабял, та знам ли. ....
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
      Я дай някоя снимка да видим, щото обикновено посоката се обръща механично, а не електрически, ма точно такова не съм разглабял, та знам ли. ....
      Пффф, снимка сега няма как да дам, защото сглобих колата - не мога да карам с дупка отзад че превалява често.

      Най общо - има едно пластмасово колело което предава движението между мотора и лостовия механизъм, на което на обратната страна има едни писти, които дават контакт между три пина. Като контакта между два от пиновете е почти за цялото продължение на движението на колелото, а контакта между първия и третия пин е само за кратко - тогава, когато няма контакт между първия и втория. На мен ми говори че това подава сигнал на релето да обърне посоката и да тръгне чистачката наобратно.
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Comment


      • #4
        Моторчето си се върти само в една посока
        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
        Peugeot 508 RXH 02.2013

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
          Моторчето си се върти само в една посока
          Като се замисля май е така...
          Явно третата писта е да изчаква там закъснението...
          Ще взема да го вържа да върти постоянно като се включи и толкоз, ебати електрониката.

          Някой да няма скапана механика, а работещ електронен блок да се разберем...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Comment


          • #6
            Ако става от Lancia Kappa-комби ще помогна ...ако ли не ... колегите с 156-ци да помагат
            Alfa Romeo-156-Sportwagon-2.4JTD-150hP-2002

            Comment


            • #7
              Снимка

              Искате снимка-моля. Дано ви свърши работа.
              Attached Files
              Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
              Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
              Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                Искате снимка-моля. Дано ви свърши работа.
                Като гледам снимката, моторчето си върти еднопосочно, а движението на "перото" си се обръща чисто механично(както и предполагах). Третата писта е за импулсния режим, а непрекъснатите, за постоянното движение. Ако разкачен от механиката моторът върти безпроблемно, проблемът най-вероятно си е чисто механичен. Колегата трябва да търси увреждания по механиката, водещи до задържане.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                  Като гледам снимката, моторчето си върти еднопосочно, а движението на "перото" си се обръща чисто механично(както и предполагах). Третата писта е за импулсния режим, а непрекъснатите, за постоянното движение. Ако разкачен от механиката моторът върти безпроблемно, проблемът най-вероятно си е чисто механичен. Колегата трябва да търси увреждания по механиката, водещи до задържане.
                  Не е механично - църкането го има като се разкачи механизма и моторчето върти само червеното колело. Просто като стигне до контакта между двете крайни писти, където явно трябва да спре и да изчака периода за изчакване, откъм електронния блок се чува това църкане. Като извадя всички колела, моторчето си върти като дам контакт между две от перата (симулирам присъствието наколелото) , но когато подам контакт мецду други две, както прави колелото - пак започва да църка. Соред мен това е някакво реле. След известно ръчкане беше спряло да църка и направи няколко цикъла. После пак започна. Нещо повредих електрониката явно.
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Comment

                  Working...
                  X